En söndag fylld med träning

Känslan efter spinningpasset idag va "ska jag börja ogilla Mattias nu eller älska han lite mer?" Det va verkligen så jag kände, lite ilska för att han gör så mot mig och lite kärlek för att han, ja gör så mot mig. Tempointervaller har inte varit min grej, men tack vare att han valt att ha ett spinningpass med just fokus på det så har det nog blivit min grej. Iallafall idag. Gud vilket pass jag gjorde! Va uppe och snuddade på 90% nästan under alla låtar från början till slut. Och det har aldrig förr hänt. Så jag antar att jag får välja de senare alternativet och älska lite mer.

I vanlig ordning gymmade vi efteråt. Ett grymt pass även i gymmet. Hade 8 kgs hantlar när jag tränade biceps, och körde ett bonusset med 10 kg. Nog för att de va tungt, men de gick ändå ganska smärtfritt.  Bröst och axlar tycker jag är brutalt jobbigt att träna, men jag antar att det beror på att man har mindre grund/råstyrka här. Men vad vet jag? Hur som helst kändes det bra, även fast det inte blev någon ökning på pressen idag, men däremot på flyesen. 
Tricepsövningen där vi drar ner en stång kändes också bra. Ökade på lite denna gången och orkade köra fler reps. Men bäst av allt va även denna veckan tricepspress, min absoluta favoritmaskin. Jag har ju tidigare varit väldigt förtjust i dips och detta är inte riktigt dips men påminner om det. Förra veckan maxade jag på 73 kg och testade på 77. Idag körde jag 3 set rakt igenom med 77, nästan 78 kg. Och hör och häpna, jag körde ett set med osannolika 82 kg!! Vad har hänt, vad händer med min kropp? Jag är inte helt hundra men jag gillar det massor! Jag är så stolt över mig själv! Nästa vecka fortsätter jag med 82 kg, och då kommer jag lägga mycket fokus på teknik. Jag vet att jag är stark nog att klara den vikten nu så Mattias får coacha ännu mer! Och på tal om Mattias så gjorde han också ett grymt gympass! Följt av backintervaller här hemma. 10 gånger upp i full fart, puuh!

Nästa vecka kommer jag köra cross, box X 2, spinning, gym X 2. Och börja springa lite lätt. Har powerwalkat en del på bandet i gymmet nu ett par gånger och känner att jag har lite mer att ge. Så från och med nu är det ett löppass i veckan som gäller. Hur långt jag springer vet jag inte än, men springa ska jag göra iaf =)

Hur tränar ni andra fina läsare? Har ni några tips att dela med er av?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback