Helgens träning


Söndag = spinning och gym i vanlig ordning. Fast ja idag blev de gym följt av spinning vilket faktiskt va ganska skönt. Pumpade på biceps rätt så bra, med ökade vikter. Fy tusan va tungt de va men jag bet ihop o grejja det till slut. Precis som med det andra. Dock inga viktökningar förutom bicepsen idag, men kände att kroppen inte ville va med om det. Och ibland är jag snäll och låter kroppen bestämma. Men det är ändå heöt underbart att se framstegen jag gör nu!

Spinningen gick okej idag, något sega ben och en lite avslagen vilja. Men jag satt kvar och gjorde mitt allra bästa jag kunde av passet och va ändå hyfsat nöjd när jag lämnade salen.

Summa av kardemumma en helt okej träningsdag. Det va vad jag trodde. Tills jag kom hem med alldeles för mycket energi. Omvandlade den energin till årets första löppass. Inget långt sådant, utan en mjukstart på 20 min. Så där precis lagom och nu känner jag mig klar för helgen.

Och just de, träningen igår gick magnifik. Förutom att jag fick skäll, av 2 olika. För att jag inte andas ordentligt. Jag måste verkligen bli bättre på de, hålla andan är inte helt optimalt. Började lördagen med tempointervaller inne i salen, följt av axelpress för att sedan övergå till box. Dessutom skickade Anny ett meddelande på facebook om att hon skulle till just Södra Station o träna och om jag ville hänga på. Så efter boxen gymmade jag med Anny som är utblidad nåt inom träning. Massa tips och råd fick jag på vägen och det uppskattas med djupet av hela hjärtat.
Men där va de inte slut, först promenad till Skanstull och sedan från Liljeholmen längs vattnet i solen.

Denna helgen, sett från träningsperspektivet har varit riktigt bra=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback