Back on track.

Yes! Äntligen onsdag, en frisk sådan! Och äntligen box, som jag saknat de!

Alla mina två träningspolare svek mig idag och Mattias hann inte hem så jag fick boxas med Janne igen. Det är riktigt grymt o köra med han. Sjukt peppande, bra tryck och så är han som en liten polis. Skriker o gromar o ar sig, vilket gör att jag (oftast) tar fram de där lilla extra. Han får mig att vilja så mycket mer hela tiden och dessutom får jag bra feedback på teknik osv.
Passet va tugnt idag, men det kändes ändå väldigt väldigt bra. Tekniken kändes bättre än innan, fotarbetet är förbättrat jämfört med innan, och sista finalen kändes galet bra! Allt förutom sparringen. Jag är van vid att köra med folk mer på min nivå. Idag fick jag fajtas med en riktigt veteran. Han körde samma jävla fint hela tiden, och de värsta va att jag gick på den. Om och om igen. Tillslut va han snäll och lät mig banka ur all ilska jag hade inombords då. Sparringen va tuff, men om jag får ett par chanser till, ja då jäklar!

I övrigt så vill jag bara passa på att hylla Jenny lite till. Hon är verkligen en fantastisk tränare som förtjänar alla utmärkelser i världen. Hon är så galet engagerad både i salen och utanför. Jenny är en stor del i mitt lyckandes, då hon har pumpat mig på grymma tips under nästan hela min viktresa. Dessutom syns de på l¨nga vägar att box är något hon brinner för, vilken glädje hon sprider i salen.
Så alla som har SATS-kort, onsdagar, SATS Södra Station, 19.30-20.45!


Och vet ni vad. Idag gjorde jag 3 armhövningar i rad, på tå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback