Mumsig mat hos mormor och oändligt med kortspel

Igår va vi hemma hos mormor och morfar och åt middag. En av mina favoriter, lutfisk =) Fisken i sig är väl kanske inte nån jätte smaksensation men senapssåsen och den malda senapen vid sidan. Alltså de är så gott så jag dör. Mormors egenmalda senap är så galet god! Så jag åt och åt och åt. Sen va de efterrätt på de. Risgrynsgröt och bär. Tur jag inte är jätteförtjust i gröt, hade jag varit det hade jag förmodligen spruckit.
Men en sak är säker, tror nog att jag skulle kunna klara mig utan käk resten av detta året!
Och som alltid hemma hos morfar spelas de kort. Igår spelade vi gurka, ett spel Mattias lärt oss. Vi skrattade och hade jätteroligt, med skidskyttet på i bakgrunden som för övrigt också gick väldigt bra. Sen åkte vi hem, och fortsatte spela kort. Fast skitgubbe och bubblan denna gången. Kan ju tillägga att vi spelade Gurka hela förmiddagen och innan vi körde hann vi med ett par vändor Mario och några omgångar skitgubbe.

Familjen Nilsson/Svensson/Lundh och nu Sjögren är några riktiga speltokar! =)

Kommentarer
Postat av: lillasyster julia.

Hahaha sant ;) ! <3

2011-12-30 @ 09:34:06
Postat av: Madde

Ja jag är nog nästan fortfarande mätt efter allt vi ätit =)

2012-01-02 @ 09:47:36
URL: http://newadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback