Det finns ingen genväg till framgång bara hårt jäkla slit!!

Och det finns heller inget som heter lätt eller bekvämt. Inte om man är ute efter långvariga resultat iaf. Det behöver inte tvunget handla om träning utan det kan lika väl vara jobb. Eller skola. Inte började väl Vattenfalls VD på toppen som just VD? Nä även den har börjat i botten och jobbat sig upp. Och det är så de ska funka. Om jag får bestämma iaf.
Men jag vet, jag är fullt medveten om att det är jobbigt. Tom rentav så att det kan vara deprimerande ibland. Men man måste kämpa, och tro mig det är lika jobbigt för alla!
Många gånger på gymmet och i gruppträningssalarna har jag velat lägga mig ner på golvet och bara skita i allt. Många gånger vill jag bara ge upp, gå därifrån och bara skrika. Samma sak va gäller plugget. Men av någon anledning lyckas jag allt som oftast ändå ta mig i kragen och resa mig upp. Det är precis så man måste göra. Hitta vinnarskallen i sig, fram med lite jävlar anamma och försöka slå bort de där "jag orkar inte mer". För nästan alltid så orkar man mer, man har mer krafter i sig än vad man kan tro. Man måste bara vilja, och tänka "jag orkar en till, jag klarar springa bort till den där postlådan, jag kan, jag vill". Om man gör den där extra så mår man så mycket bättre när man gjort det. Sanne, PTn som kör måndagscrossen brukar skrika att det är de där sista som ger mest, både mentalt och fysiskt. Det är just den meningen som jag försöker ha med mig till de pass jag kör själv utan pepp-hjälp. Konstigt nog så hjälper de för jag orkar pressa mig själv lite extra, och om jag klarar det klara också du det!

Hur som helst så har jag tränat i helgen. Igår började jag gymma lite innan gick jag på Combat med Josefine och Johan. Kan inte riktigt bestämma mig än för vad jag ska tycka om de. Är inte helt hundra med på teknik och rörelser än vilket gör att det kanske inte ger så mycket som många andra saker hade gjort, men ska inte va sämre än att jag kan ge det ett par chanser till. Något jag däremot känner till är övningarna i gymmet.

10*3 dips
10*3 triceps 8 kg
10*3 biceps 4 kg


Idag följde jag med Mattias på hans spinningklass. 55 puls. Jag tycker väldigt bra om denna klassen, men idag va det tugnt. Benen stumnade till halvvägs in i passet. Så det blev ett lite lugnare myspass istället för så hårt som jag kanske hoppats på. Det viktigaste är att jag fortsatte iaf och inte gav upp =) Dessutom kompenserade jag stumheten med några andra övningar innan och efter passet.

10*3 triceps 8 kg
10*3 biceps 5 kg
2*1 min planka
10*2 situps
10*2 armhävningar
7 dips


Jag vet att det är väldigt mycket träning nu, men det får ni ha överseende med. Det händer ändå inte så mycket annat skoj just nu, inget som skulle vara speciellt mycket mer roligare att läsa om i varje fall =)


//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback