Årskrönikan

Jaha nu va vi här igen, årets sista dag. Ännu ett år som passerat i alldeles för hög hastighet, förmodligen snabbast någonsin. Ett år som varit otroligt händelserikt, ett år där motgångar har avlösts av framgångar. Ett år som kantats av blod svett och tårar. Ett år som varit fyllt av skratt och tårar. Precis sådär som ett år ska vara. Det skulle vara omöjligt att göra en topp10lista liksom förra året då det händer alldeles för mycket. Så jag får försöka summera ihop de så bra jag kan.

Årets Renovering:
Project hallen. Vi blåste ut de gamla garderoberna och rev ner de beige tapeterna och ersatte det med vita fina praktiska skjutdörrsgarderober och vita väggar med en fond av vackra höstlöv.
Nu kan vi luta oss tillbaka och säga att hela lägenheten är klar!

Årets Sommarjobb:
Ett par timmar i veckan på ett företag som heter Phonera. Trivdes jättebra där, fick ett fint kontor och jobbade direkt under ekonomichefen. Lärde mig massor av nya saker.

Årets praktik:
Påbörjades 2010 och avslutades nu 2011. Studentum. Ett helt fantastiskt ställe med underbara människor. Det var med tårar jag lämndade dom den sista februari. Och nu i December vid mitt senaste beök, blev de lite av ett "göra slut"besök. Studentum är nu ett avslutat kapitel, även fast jag jättesupergärna skulle vilja börja jobba där.

Årets Fest:
Utan tvekan 10årsjubileumet Studentum ställde till med. En fest som började med mingel på Berns och avslutades så småningom på Cafe Opera. Coctailtema och jag va nog snyggare än nånsin förr.
Mellan Berns och Cafeet åt vi middag och hade fest på deras kontor, kvällens mest sagda replik måste varit "Madde, varför började du inte jobba här, vi vill ju de". Tack William och Ali, ni är för söta!
Hela festligheten va väldigt trevlig, vi drack skumpa i mängder och tror nog jag kan tala för många när jag säger att de va en sjuhelvetesdag!

Årets sjukdommar:
Magsjuka*2*2personer. Ingen jättehöjdare. Men tur i oturen får jag nog säga så hade vi de omlott, men kul va de verkligen inte! Usch o pii de önskar jag ingen.
Och så en operation. Fast denna gången en liten. Tog ut skruvar ur knät, så nu är det helt och så bra det kan va.

Årets Träning:
Året började lite knackigt, 2 pass i veckan, inte alltför hög ansträgning. Bitvis som jag inte tränade alls och veckor då jag tränade mer. Men något hände under hösten. Jag fick en himla fart. Avslutade årets sista månader starkt och uppnådde hela 6 träningspass/vecka. Mycket tack vare för att jag vågade testa nya saker. Provade på box, där jag lärde känna Josefine som nu är min nya träningsbästavän. Hon lurade mig till att testa crosstraining och bodycombat. Kommer definitivt fortsätta 2012 med box, cross, spinning och så pump. Combaten va inte riktigt jag.
Jag började springa, det gick riktigt bra tills jag fick ont i underbenets framsida. La ner löpningen då för att inte dra på mig benhinneinflammation eller liknande. Kom upp i 5 km när jag va på "topp".

Årets prestation:
Min egen viktminskning. Är grymt imponerad av min egen beslutsamhet och mitt fokus. Jag minskade 15 kg i vikt detta året och en hel del i klädstorlekar. Nu inväntar jag vågen vi fick i julklapp, en våg som mäter kroppsvätska och fett. Det ska bli spännande och se vad den säger om det.

Årets resor:
Dygnskryssning, SPAresa till Riga, Grebbestad, Vänersborg, Göteborg, Skåne, ja dom gamla vanliga turerna.

Årets blandade:
Pappa fyllde 50, Mamma 45 och Rebecka och Rasmus blev myndig. Jag och min tokSandra hittade tillbaka till varandra igen, trots att vi bor långt ifrån.
Evelina och Richard hälsade på i somras och det va hur mysigt som helst. Martin ringde en helt vanlig dag och sa att han va på väg, då blev jag glad och den känslan levde jag på resten av året. Jag gjorde min efterlängtade tatuering i form av en familjehyllning.

Årets nyblivna Kärlekspar:
Amelie och Markus! Med motiveringen att dom är så söta ihop och kompletterar varandra så bra. Och jag tar åt mig lite av äran till att dom två nu är ett=)

Årets grattis:
Till alla som blivit föräldrar, till alla som uppnått sina nyårslöften och till alla som gjort något bra! Tex FBK som tog SM-guld =)

Skulle kunna skriva oändligt mycket mer, men nu sätter jag punkt för 2011 och blickar fram emot 2012. Ett år som jag har stora förväntningar på. Jag kommer ta examen, jag hoppas kunna uppnå mitt mål va gäller min kropp och vikt, jag har höga mål vad gäller träningen och med alla nya träningssaker jag fått kommer det gå som en dans och bara några få magplask. Dessutom så tar Rebecka och Rasmus studenten till sommaren och Julia blir tonåring. 
Jag avslutar genom att säga att 2012 ska bli det bästa året någonsin och det är jag som ska ta det dit!

Gott Nytt År!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

2012-01-01 @ 00:10:03
Postat av: Mamma

Hoppas att 2012 blir ett riktigt bra år där höjdpunkten blir ett jobb

2012-01-01 @ 10:09:42
Postat av: Madde

Ja det hoppas jag också=)

2012-01-02 @ 09:46:40
URL: http://newadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback