(o)frivillig bloggpaus

De va väl kanske inte riktigt meningen, inte riktigt så jag tänkt mig att de skulle bli. Men de blev så. Inte för de inte hänt något här, tvärtom de har hänt massvis med saker som jag kunde bloggat om. Men har verkligen inte haft lust, har inte ens orkat skriva in blogg.se, bloggandet har stått långt underst på min "att göra lista". Men nu har jag äntligen samlat mod igen så jag tänkte köra en snabbgenomgång på vad som hänt. Ska försöka hålla mig ganska kortfattad, så någon mer än jag orkar läsa detta!

Har haft min allra första tenta. I bokföring. Hade pluggat ganska bra till den, men när jag satte mig i klassrummet och fick ut den stängde hjärnan av och jag hamnade i jag vet inte vad. Satt nästan och grät under tiden jag gjorde den och började ta fram drastiska tankar som att jag skulle sluta.
Men efter 2 nervösa veckors väntan och en Madde som va inställd på omtenta ihop med 85% av klassen, så fick vi tillbaka tentan. Jag fick en chock. VG!! Hade aldrig i mina drömmar kunnat tro de. Är förståss sjukt glad, och i fredags kom mitt betyg, VG som för övrigt är bästa betyg på högskolan! Gissa om jag är stolt?!?!

Köket har blivit klart!! Äntligen!! Efter en hård, slitsam, jobbig sommar full av renovering. De blev så sjukt bra, vi är supernöjda med resultatet, och alla som kommit hit och sett köket har varit helt imponerade, vilket är rätt kul=) Ska ev visa lite för och efterbilder ikväll om jag hittar några för.

Mattias, min fina Mattias har fyllt vuxen man. Förra veckan blev han 30, vilket firades med middag på Stekpannan på Söder, familjemiddag och kompisfest. Förra helgen gick i 380, speciellt lördagen. Kl 8 började jag laga mat och nån gång vid hmm 23 kunde jag slappna av. Men de va de värt, för vi eller jag hade väldigt trevligt. Så himla kul med att många reste en bit för att fira. Känns lite extra i hjärtat då=)
På menyn stod:
Oxfilé, rotfruktsgratäng och svampsås
Vit chokladmousse med hallon
Tårta
Salladsbuffe (med 30 tillbehör!!)
Om jag får säga de själv, sjukt gott!!!

Ja de va väl i stora drag de största, mest intressanta som hänt. Skolan går kanon och jag trivs väldigt bra!!
Nu ska jag klä på mig och göra min bostadsrättsliga plikt och hjälpa till med höststädningen. Fast vår städning kommer tillmestadels bestå av rensning i förråden!!

På återseende

//M

Kommentarer
Postat av: mamma

du kunde väl satt ut bilderna även om det inte var riktigt renstädat på vasken? ni hade ju faktiskt kalas

2010-10-17 @ 18:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback