Storstäd och slutflytt!!

Pust!! Nu är hegen över, en helg fylld av städning, skratt, familj, flytt och tokigheter.

I torsdagskväll kom mamma, Torgny, mormor och Julia, min inhyrda arbetskraft från skåne som skulle hjälpa till med flyttstädning. Jag hade innan sagt att de flesta sakerna var flyttade till Årsta, men dom gick inte riktigt med på att de va så. Mamma och mormor plocka ihop de sista och städa medans jag, Torgny och Julia gick i haninge centrum. De va lugnast så, när vi väl va i lägenheten va vi nog mest ivägen. Vi hann bli klara och hur som helst är de ju slutresultatet som räknas!!=) Sen va de ju dedär med valborg också, och de hör ju till att gå på en brasa så vi traska ner en bit i Årsta och mötte upp Sofie. Shiiiit va folk där va, hade förväntat mig litegrann men de va knökfullt, men trots de stora antalet besökare kan jag säga att jag har varit på många mycket bättre bål, men som sagt de hör till. Tillbaka till lägenheten där de vänta bärpaj med vaniljsås alá Madde och ett par omgångar "med vilda gester". Herregud va vi skratta och gud så kul vi hade, hela familjen samt Sofie låg vid ett par tillfällen dubbla på golvet av skratt.
Igår dagen med stort D, sista städningen, flytta de sista sakerna, slängde en del saker och HOCKEY!! Jag, Mattias och Torgny va och titta på Tre Kronor-Ryssland i Globen. Riktig skitmatch!! Sverige tycks ibland tro att de laget som har flest passningar vinner, för större delar av matchen passa dom bara istället för och slå pucken på mål och tyvär vinner man inga matcher så. Sen finns de för många tekniker, finlirare i laget. Hade jag varit förbundskapten hade jag tagit in lite fler grov/slitjobbare. Några som verkligen kämpar och gör de som dom andra inte vill göra. Men nu är jag ju tyvär inte förbundskapten så jag lägger mig inte i, jag bara tycker!!=)
Efter matchen va jag tvungen att ta med familjen till Sveriges i särklass bästa kebabställe, Palmyra i Årsta. Enda kebab som är riktigt god! Och de tyckte dom också. Tillbaka hem för ännu mer "Med vilda gester" eller "Hel vilda gäster" som Julia sa. Lilla sötnosen!!=)

Oj de börjar bli långt inlägg nu. Ska börja avrunda nu, familjen har åkt hem, lägenheten är städad bara en lampa, dammsugare, soff/köksbord kvar. Någon som vill ha??


TUSEN TACK MIN UNDERBARA FAMILJ FÖR ALL HJÄLP DENNA HELGEN, NI ÄR GULD VÄRDA!! ÄLSKAR ER ALLIHOPA!!


//M

Kommentarer
Postat av: lilla syster julia

hahahahahaha vad jag skrattade när vi spelade men med vilda gester:)jag hade jätte roligt:) Tack för allt. Vad skulle jag göra utan dig Madde.

2010-05-03 @ 14:55:58
Postat av: mamma

glöm inte att det blir du som flyttstädar till mig när det blir dags att flytta in på hemmet,tack själv för en trevlig helg, puss

2010-05-04 @ 00:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback