Monster Ball och pythagoras sats

Lady Gaga igår.. Ja de va en intressant upplevelse. Hade de inte varit för att hon bytte kläder 20 gånger för mycket(minst) hade de varit en bra show. Hon va bra, musiken bra och dansarna va grymma. Men med klädombyte varannan låt blev de lite för många pauser, ganska drygt och oflyt i framförandet. Sen va de någon lite halvlustig story om "monster ball" som jag inte riktigt greppa förrens i slutet när de dök upp ett stort monster på scenen, då ramla polletten ner, haha.. Om jag skulle betygsätta konserten får den 3,5/5 och de bästa va när hon sjöng "Bad Romance" som sista låt. "Paparazi" och "Speechless" va också mycke bra. Och "Boys boys boys"
Lady Gaga va ingen favorit innan, men kommer förmodligen lägga till en del låtar på min Spotify-lista inom kort.

Efter Gaga bar de av mot en kaotisk t-bana. Ja herregud som folk beter sig, pressar, knuffar värre än tanterna på Ullared! Sen är de kanske inte så klokt att som småbarnsfamilj stå längst fram. En liten pojke på ca 10 år blev helt nedmosad, benen satt fast mellan perrongen o ingången, en fullvuxen karl fick läpp spräckt och en rejäl näs-smäll vilket resulterade i näsblod. Lovely. Sen förstod folk inte riktigt att de inte gick på fler så dom fortsatte knuffa, pressa och putta. Knäppgökar!! Va en intressant resa på 3 hållplatser som kändes som minst 30. Fram till Göta kom vi iaf. Men med halsbränna hela dagen mådde min lilla mage inte något vidare bra, så kl 1 åkte jag och Mattias hem. Och tog en låång sovmorgon idag, till 11. Skönt och inte ha massa måsten alltid och kunna unna sig de. Rejäl frukost på sängen ordna jag innan jag slog upp matteböckerna igen. Gissa vem som sken upp när jag slog upp sidan med Pythagoras sats, ja inte va de jag iaf. Hann väl med och räkna en hmm 10 sidor, många va de iaf, sen gav mitt huvud upp. Lär drömma om hypotenusor och kateter inatt.

Blev en 1,5 h promenad med Jenny idag, så skönt och jag säger de igen, vi är grymt bäst!! Fick även mitt köksbord sålt idag, så imorgon ska jag unna mig en sport-BH för tydligen ska jag, Sandra E och Sofie gå på Mattias spinningpass på onsdag. Så om jag efter onsdag inte kommer blogga mer vet ni vad de beror på, hahaha;)

Dags och resa på sig, lägga handen på bröstet och sjunga vår vackra nationalsång när kronorna vann öppningsmatchen i VM


//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback