Jakten på den perfekta presenten!!

Har ni saknat mig?! Nu när de inte kommit uppdateringar på en vecka. Skyller på min visdomstand som har krånglat (nu är den utdragen) och på att pappa och Rebecka varit på besök. Men jag börjar i London!!

London 2010

Helt underbart, vilken fantastisk stad, vilka trevlig människor, vilka fina byggnader. Allt va wow, jag va imponerad från första till sista minuten där. Dock börja resan inte så bra. Vi skulle åka via Riga när vi flög ner till London. Flygbolaget hette Air Baltic. På Arlanda va de struligt och incheckningen tog lång tid. Först skulle vi behöva betala för och checka in våra väskor, sen upp på allt fick vi inte sitta ihop. Full i panik klev jag på planet, kritvit i ansiktet med tårar i ögonen. Jag skulle sitta längst fram och Mattias i mitten. Men flygvärdinnorna va toppen så jag blev framflyttad till buisnessclass, bra benutrymme, dom bjöd på vatten, kaffe och te och så fick jag titta på dom som lugnade mig under hela resan. Toppentrevliga va dom!! Väl nere i London va allt underbart. Turista massor, shoppa lite, myste massor. Höjdpunkten va ändå när Mattias överraskade mig med Phantom of the opera. En musikal jag rekomenderar ALLA att se, grymt bra. Madame Tussaude va också jätteroligt att uppleva, shit vilka fina dockor. Med andra ord London va underbart!!

Efter London va de dags för matteprov. Ett matteprov jag klarade som tur va. Pustar ut!!

I onsdags kom pappa och Rebecka på besök ett par dagar. Alltid lika trevligt med besök. Hann med en runda till stan så Rebecka fick färga sitt hår, Farsta Centrum för shopping, city gross för storhandling och plantagen för nya växter. Bra när pappa kommer med sin bil så man kan göra allt de man inte hinner annars!!=)

Tidigt i lördagsmorse åkte vi till Göteborg. Mattias skulle vara duktig och springa Göteborgsvarvet. De va strålande sol och gassande värme hela dagen. Jag och Christina titta på när Mattias va duktig och sprang. Vi höll på o svettas ihjäl så jag tycker synd om alla löpare som fick springa i solen. Många, riktigt många fick hjälp in i mål, en del fick tom köras på bår in i mål och några kröp. Värmen gjorde sitt, mer eller mindre alla låg utslagna i solen sen, brända efter loppet och trötta i benen. Och jag lura med han till Liseberg sen på kvällen, den lilla stackaren=) Vi åkte några karuseller, 5-kampade och bara strosade runt=) Med andra ord ännu en bra helg!

Igår drog jag ut min stackars lilla visdomstand. Inte så synd om den direkt den har varit dum och krånglat en del så jag är glad att va av med fanskapet. Nu har jag en tråd i munnen som kittlar mig på tungan, irriterande som tusan. Annars känns de bra idag, ömmar lite, mest när gapar stort. Hoppas de går över snart mycke snart!!

Ihelgen ska vi ut i skärgården för att fira Hanna och Antes 30-årsdagar. Så nu är de Jakten på den perfekta presenten. Inte de lättaste till ett gift par som jag antar har de mesta redan. Jag har dessutom aldrig träffat dom så jag har ingen koll på va dom gillar. Men vi tror vi har kommit på nu va vi ska ge. Och eftersom dom med största sannolikhet inte läser min blogg kan jag berätta att de blir ett presentkort på en restaurang. De är väl bra?! Eller?! Andra förslag?!


//M

Kommentarer
Postat av: jennie

Ja jag har saknat dig o din blogg, det vet du väl ?? Låter som ni hade det jättebra i London, där verkar vara fint.



Lider med dig nu när du har haft tandvärk, det är hemskt, vilken smärta det kan bli av en liten tand.



Presentkort på en restaurang är ju jättebra, det passar ju alltid med nåt sånt.



Ha de bra ! Kram

2010-05-26 @ 09:27:14
Postat av: Mamma

presentkort på restaurang är sånt man blir jätteglad av att få, synd man aldrig får det själv bara

2010-05-26 @ 22:40:01
Postat av: A

god kväll! (:

2010-05-26 @ 22:57:43
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Madde

god kväll till dig också A=)

2010-05-27 @ 11:10:00
URL: http://newadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback