Här kommer kung av sand

Helgen i Finnhamn skulle jag kanske ta och skriva några rader om.
Båtresan ut till ön gick bra, 3 h lång va den (nästlängsta jag varit på en båt nånsin) och de va helt vindstilla så jag slapp sjösjukan. Skönt!! Solen låg på och vattnet glittrade. Riktigt fint va de och åka längs öarna i Skärgården och se alla fina små och stora sommarhus folk byggt.
När vi kom fram till Finnhamn väntade resten av gänget på oss, korkade upp cider och öl och helgen hade officiellt startat. Vi spelade "Uppsala". Ett spel man skulle lägga ut europeiska orter och sevärdigheter efter vilka latituder och longituder. Ett sjukt svårt spel om man som jag och Camilla(min lagkamrat) inte är speciellt bra på geografi. Kvällens höjdpunkt va när Mattias och Ante rita en karta över europa som likna allt utom en karta!!=)
Lördagen va vi ute och utforskade ön. Regna lite emellanåt sen va de sol, så höll de på hela dagen. Jag, Mattias, Ante och Anders hann med en runda kubb innan lunchen. 2-0 till mig och M, och tusen ursäkter från A & A, "vi hade motsol, våra kubbar va gömda i gräset, de blåste" haha lite smått dåliga förlorare:P
Åt en god lunch på restaurangen, sämre utsikt än den vi hade kan man ha=) Restaurangen låg alldeles nere vid vattnet.
Gick tillbaka till vandrahemmet och spelade Alias. Oj va de resultera i många skratt och intressanta förklaringar!
Sen va de dags och äta igen. 3-rätters middag med vin och öl, presentutdelning och musikunderhållning. Efterrätten va något av de godaste jag ätit i efterrättsväg. Ett coverband spelade och restaurangen fylldes med galet mycket folk, trodde inte ön rymde så många människor, haha. Trevligt va de iaf, och när vi skulle gå va de knökfullt så vi fick ta fönstervägen ut. Gissa om vi fick många blängande blickar då. Återigen tillbaka till vandrahemmet där de väntades intro-tävling. En något halvfull Ante spelade intro på gitarr och vi andra delades upp i lag. Men de blev en aning kaotiskt när alla sjöng samtidigt. Så vi lekte lappleken. Så mycke jag skratta under den leken har jag inte skrattat på länge!! Vi spela lång ut på natten och hade väldigt trevligt och mysigt.

Igår va de grymt fint väder. Städade våra stugor och packade våra väskor. Satte oss på en klippa och solade i väntan på att alla skulle bli klara, sen blev de brännboll. Oj va längesen jag och alla andra spela de. Hade glömt hur skoj de är. Sen va de dags och gå till båten och åka hem. Jag, Mattias, Ante och Karin spelade plump. Jag vann och siffrorna talar för sig själv, eller hur Mattias?;)
Helgens kommentar stod Ante för, "oj kan du redan alla namnen på alla" japp de kunde jag. Har lätt för och komma ihåg namn, mitt minne är sjukligt bra va gäller vissa saker.

Lite sorligt att säga hejdå till alla efter en kanon helg. Även om de kändes att jag va ganska många år yngre än den yngsta och inte hängde med i alla diskussioner så hade jag mycke trevligt!!


//M


Kommentarer
Postat av: mattias

Jag hade motsol när vi spelade plump, det var därför! ;)

2010-06-01 @ 00:38:04
Postat av: mamma

tur du får vinna nån gång, annars bara surar du

2010-06-01 @ 07:48:40
Postat av: Madde

haha de hade du inte alls mattias, du va bara inte bra på de;)

2010-06-01 @ 09:18:51
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: Sandra

ja, som när det gäller att komma ihåg vad du gjorde ett visst datum, det är du också sjukt skillad på!:P

2010-06-01 @ 16:27:26
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback