2010 års upplaga av Kristianstadsdagarna

Har nu gått av staplen. Igår rättare sagt och detta året va de visst 20års-jubleum. Detta är också första året, hmm någonsin som jag inte är me där, inte en enda dag. De är väl lite blandade känslor de där, tyckte nog de va roligare när jag va liten o sen för något år sen. Saknar de inte, de enda jag saknar är Langosen och den skånska musiken, samt dansbanan på lilla Torg. Sen är de ju förståss lite småmysigt och gå ett varv eller två där när de bjuds på ljumna sommarkvällar. Men som med alla andra festivaler så är de så mycke folk som bär sig så illa åt och förstör känslan för alla andra, synd de är så. Som sagt, saknar nog mest Langosen detta året, resten klarar jag mig nog bra utan.

Nu ska jag snart ut o va grillmästare. Tacka Gud för detta underbara väder vi fått under vår pågående renoveringen. Grillen kommer utnyttjas till fullo. Ikväll blir de spareribs med vitlökssmör, laxspett med pilgrimsmusslor och tigerräkor, grönsaker och potatissallad. Mums!! Mattias lämnar jag inne i köket, han ska pyssla på sin vägg. Imorn ska vi lägga vårt nya fina parkettgolv och kanske, bara kanske om vi hinner, börja sätta upp nåt skåp:D Jag hoppas, hoppas hoppas de iaf!!=)


Ha en solig skön kväll alla, och ni som är i kristiastand, va rädda om er!!=)


//M

Kommentarer
Postat av: lillasyster Julia

Visste inte att du var grillmästaren. men pappa är faktist grillmästaren



2010-07-10 @ 20:00:04
Postat av: Madde

ja jag kan om jag vill;)

2010-07-10 @ 20:38:25
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: RALLE johansson är bästa kusinen till madde

HAHHAHA, där va en nyhet om en brand i en lägenhet som blivit upp eldad när de försökt grilla och de va i stockholm ;) ;)

kör på min ide istället ;) pan pizza löser allting ;)

2010-07-11 @ 23:53:09
Postat av: lillasyster Julia

hahahahaha Rasmus pan pizza är äckligt

2010-07-12 @ 11:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback