ojdå..

bestämde mig för att rensa garderoberna idag.. en sopsäck, en HEL sopsäck rensa jag bort, med för småkläder.. kvar i garderoben har jag ett par tröjor, 3 par jeans, lite linne! hur tusan kunde de bli såhär?! för 2 år sen kunde jag ha 36, för 1,5 år sen 38 o nu vill jag inte ens nämna vilken storlek som krävs! hemskt, o de värsta är att jag mår inte dåligt över denna viktökning, inte ett endaste dugg. Hur tusan ska jag då kunna motivera mig till att träna, äta rätt o gå ner igen? Hur, hur hur?! jag måste ta tag i mig själv, så fort som mitt knä är okej igen. och så fort knät är bra, så ska jag ALDRIG gå igenom de igen. för fy fan, de är jobbigt, de är sjukt jobbigt o inte kunna göra något själv, inte ens kunna gå ut. jag blir tokig!! varje dag, när jag är ensam så gråter jag en skvätt, gråter för att huvudet och kroppen är trött på att vara isolerat från allt utanför lägenhetens väggar, o över de dåliga samvetet som kommer smygandes ibland! o så all denna förbannade snö, gör mig ingen tjänst direkt är bara sjukt mycke ivägen. trappan ner från lägenheten är överfylld me snö, o dörren får man slå upp! Inte kul, så sluta upp med allt snöandet, tack!!

så nu har jag fått skriva av mig, är genast mycke gladare o mår väldigt mycke bättre!! idag ska jag söka så jag förhoppningsvis kan läsa matte B i vår, nu när jag har en pojkvän som råkar va mycke bra på matte och som har lovat mig att va min privata lärare. de lär behövas. kvällen igår gick galet snabbt, va gjorde vi egentligen? hmm.. vi åt sjukt mumsig lasagne,  satt o pilla på varsinn dator, o vips så va klockan dags o sova. jag fick iaf ordningen på bloggen, ny header som blev ganska så bra. tur att min fina pojkvän är bra på datorer också!! o så är han bra på matlagning, o på sånna saker som jag själv inte klarar av!! alla är inte lika lyckligt lottade som jag är!!

Nää nu ska jag äta lunch, sen spela en omgång tetris, dricka varm chokladmjölk me marshmallow, krypa ner i soffan o kolla på en film. sen ska jag fortsätta söka utbildningar o ikväll laga korv stroganof=)

//M


Kommentarer
Postat av: jennie

Hej Madde !



Alltid lika kul att läsa din blogg. Jo det här med kläder, jag har samma problem som du.

Bara jag tittar på nåt gott så går man upp i vikt. Och när man är 2, så äter man lite annorlunda, både Pelle o jag tog oss bra när vi träffades.....



Kram Jennie

2010-01-07 @ 15:21:42
Postat av: Madde

ja de är väl så:) så fort knät är bra ska jag ta tag i träning igen:)



kram

2010-01-07 @ 20:12:21
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: evelina

Meeen madde vad hände med positiva tankarna då :D

fort du är bra i knät kan du köra igång och mattias hjälper dig säkert att komma igång :D... jag börjar på måndag, är helt uppspelt för det hehe!!

Du är en stark person också så släng dessa negativa tankarna i soperna och börja planera vad du ska börja träna på

2010-01-07 @ 21:28:20
Postat av: Sofia

Alla behöver inte vara storlek 36, det är hur man mår som är det viktigaste! Trivs du med att vara lite rundare - go for it! Träna är ju bra att göra ändå förstås och framförallt är det sjukt kul! :)

Hoppas knäet läker fort så du kan komma igång igen!

2010-01-07 @ 22:27:00
URL: http://sofiaisobel.blogg.se/
Postat av: Madde

jag trivs me mig själv o de är som sagt de som räknas. sen dessutom tycker mattias också om mig precis som jag är, size 36 är inte något för mig=) ska träna bort allt de överflödiga bara:)

tack de hoppas jag me!!=)

2010-01-07 @ 22:54:56
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det var precis så jag menade. :) Skit i vad som står på lappen i kläderna, det är hur du bär upp dem som spelar roll.

2010-01-07 @ 23:01:07
URL: http://sofiaisobel.blogg.se/
Postat av: mattias

Shit vilken snäll pojkvän du verkar ha ;)

2010-01-08 @ 07:42:06
Postat av: Madde

jadu mattias, min pojkvän är bäst, vet inte va jag skulle gjort utan honom<3

2010-01-08 @ 11:15:38
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: mamma

Äntligen har du lyssnat på vad jag säger. Bra att du slängt allt. Mattias har ju aldrig träffat size 36 Madde, du är fin som du är, och när du kan börja träna, köp då wii eller zumba fitness, det är utmärkt träning, och dessutom kan du och Mattias träna det tillsammans det blir roligare då

2010-01-08 @ 16:00:36
Postat av: lillasyster Julia

Yippie, är där ingenting som passar till mig? Jag tycker om alla dina kläder,speciellt bh:n jag fick med döskallar på. PUSS OCK KRAM LOVE YOU

2010-01-08 @ 16:02:53
Postat av: Madde

Mamma: ja jag ska göra de, ska bara bli rik först:P

julia: har sparat några klänningar o jeans som du kanske kan ha om några år:) love u to puss

2010-01-08 @ 16:18:37
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: lillasyster julia

jaaaa tar du med dom till påsk? Så du att rabih va med på lets dans!!!!!! HUr många kläder? Är det den jätte snygga svarta klänningen!!!!

2010-01-09 @ 09:56:18
Postat av: lillasyster

jaaaaaa gött!!! Så du att rabih va med på lets dans!!! Är det den jätte snygga svarta klänningen som jag älskar?!

2010-01-09 @ 09:59:59
Postat av: Madde

ja de kan de nog va julia,, nää mamma får ta de me sig hem:) ja jag såg att han va me, tyckte du va skoj va:)

2010-01-09 @ 11:29:58
URL: http://newadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback