För ovanlighetens skull, snöö!!

Undrar om och när vi ska få vår i detta avlånga land. Inte ser de ut som de kommer ske den närmsta tiden. Vet att jag inte borde gnälla men har vi inte tillräckligt nu?! När inte ens barnen längre tycker de är skoj med snö, då måste de väl vara ett bra tecken på att de räcker?! Eller, de är bara jag som tycker de kanske?!

Grattis till Anna Haag och Sverige för silvermedaljen på skidorna igår. Och grattis till Tre kronor som lyckades med nöd o näppe vinna över Vitryssland. För vi har ju Peter Forsberg, och med Peter Forsberg är de ju givet att vi ska vinna, för han är ju ändå Peter Forsberg. Peter Forsberg i all ära men han är faktiskt ingen hockeygud längre, så hade jag varit förbundskapten hade jag petat han från laget och tagit in unga svenska hungriga spelare och ge dom chansen att spela med dom riktigt duktiga lite äldre spelarna innan de är dags för dom att lägga skrillorna på hyllan.. Men de är ju jag, bara min åsikt!!=)

Ikväll ska vi ut i snön o plumsa hem till Sandra och Rasmus, taggad till max trots att jag är genomtäppt i halva näsan.


Förresten på tal om sport, kan någon förklara för hur curling fungerar? Jag har visst glömt bort de sen förra OS..


//M


Kommentarer
Postat av: Jenny

ska vi diskutera Forsberg. Inte för att jag bryr mig om OS. Lr om Hockeyn. Men jag tror att Peter Forsberg skapar ett lugn och trygghet i laget. Han har rutin och inger självförtroende till det övriga laget. Jag tror att förbundskaptenen gjorde helt rätt som tog ut Forsberg i laget. Och att Sverige kommer gå längre med honom än utan. Och då är jag inte ens insatt lr bryr mig egentligen. Ingen åldersdiskriminering här.... ;)

kram på dig

2010-02-23 @ 12:47:43
URL: http://floristjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback