Ännu en trist vändning..

Så då va Sverige utslagna ur hockey-turneringen. Ett snöpligt slut.. Slovakien spela inte direkt bra, stod oftast väldigt still me 5 gubbar på egen blå. Visst hade dom bra spelvändningar, men tycker inte de är rättvist att sverige förlorar på de. Mycke synd om ett kämpande Tre Kronor.

På tal om hockey.. såg en intressant artikel idag http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/hockey/article6673600.ab som handlar om Wikegård, expertkommentatorn på SVT. Nu är de så att en av damkronornas mamma har anmält han till DO. Tydligen ska han ha diskriminerat dom. Hmm de har jag missat. Nog för att han är brutalt ärlig, men var har han diskriminerat dom?
"– Det har varit väldigt låg nivå på kritiken. Damerna har framställts som dåligt tränade, att de knappt kan åka skridskor och att de saknar speluppfattning" "– Damhockeyn kommenteras av personer som är ointresserade och har en väldigt trist inställning till sporten"
Snälla nån, de är ju ren fakta. Va har damkronorna i målskillnad de 2 senaste matcherna? 30-2? Något i den stilen. Jo men visst de är ju toppen, eller inte så toppen. Vad är felet i att säga att dom är dåliga? Dom är ju de. Senaste OS va dom kanon när dom lyckades ta silver. Hur dom spelat sen kan jag inte yttra mig om för de vet jag inte. Men detta OS har dom faktiskt spelat uselt. Dom har INTE varit bra. Har inte sett nån kämparglöd. Jag vet att Wikegård innan har hyllat damkronorna men va ska man hylla när dom blir totalt utspelade? "Hurra för er tjejer, ni förlora me 15-1 men va gör de? Ni är toppen, har aldrig sett er spela bättre, tjoho, tjoho" Jo men tjenare! Nej löjligt löjligt, låt dom som begriper sig på de tala om sina åsikter!!

Nu ska jag sova, är inte van vid att gå upp kl 6!!

 

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback