Alla <3

Glad alla hjärtans dag till alla läsare!!=) alla som känner mig vet att jag tycker denna dagen är förbaskat onödig. Butiker höjer priserna på allt som är lite pluttinuttigt, röda rosor är hiskeligt dyra (dessutom oftast av väldigt dålig kvalite) o så förväntar alla sig få massa kärlekssaker och blir jättebesvikna när dom inte får de. Kanske känner såhär för att min familj aldrig firat alla hjärtans dag, jag har aldrig firat de överhuvudtaget. Undantag i år, observera litet undertag, köpte en jag&du-bok (till oss), ett gulligt kort o kärlekskuponger till Mattias, mest för att de skulle va en rolig sak.. Vi bestämde innan att vi inte skulle fira, men bara för sakens skull, o för de va lite skoj.
Kommer ihåg på högstadiet, då kunde man gå till kiosken o beställa rosor till någon annan på skolan o skriva ett gulligt hjärte-kort o sätta i om man ville de. En tjej i klassen fick säkert ett 25-30tal med röda o gula rosor från skolans killar. Sen satt vi andra lite mindre populära o fick inte en enda. På gymnasiet, varje morgon denna dagen satt de små hjärtan på alla skåpen i skolan. Hjärtat innehöll något uppmuntrande, allt ifrån "Du är guld värd" eller "Ditt leende är som en sol" o så fick man en klubba. Gulligt!!
Nej jag visar hellre uppskattning till nära o kära när dom minst anar de. Mycke roligare och överraska/överraskas när man som minst anar de!! Tycker jag, men de är ju bara jag.

Mattias är duktig och spinnar, så jag ligger här i soffan, nyss diskat, vikt tvätt o tittar på OS. Skridskor visar dom nu, hmm ingen favorit. Stackars min pojkvän. Hockeymatcherna sänds oftast natte-tid, så jag får smyga upp o kolla o smyga ner igen i sängen innan han vaknar. De är nackdelen med OS andra sidan jordklotet, massa sena natte-tider. Men de ffår gå för detta OS, jag är ju trots allt ledig.

Lite snabbt om melodifestivalen också kanske? Hmm, låt nummer 1 va bra, svängde bra om de o hade en coolt framförande. Duktig liten kille de. Resten va ingen höjdare, skulle väl så fall va nummer 8, nakenchocken;) haha vet inte va jag ska säga om de. Uppskattades säkert av mångla manliga tittare, dansande lättklädda brudar i stilettklackar o värsta akrobatövningarna. Ja vet inte va jag mer ska säga om de!!

Nu ska jag ta tag i mig själv, dricka upp mitt stora nyttiga glas vatten, göra något vettigt innan han med stor H kommer hem o pussar på mig.

Ha en bra dag!!

//M


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh, gosh, kollar han på den snabbaste grenen i utförsåkning; skidskytt?:P xD

2010-02-15 @ 00:19:14
URL: http://ellinoridamaria.blogg.se/
Postat av: mamma

ni har väl alltid fått någon alla hjärtanspresent?

2010-02-15 @ 10:00:42
Postat av: Madde

mamma: nää min present va att få hit alla mina kläder=)

elli: hahaha ah just precis;)

2010-02-15 @ 10:58:17
URL: http://newadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback