I Maddes hue...

något av de bästa som fnns är att hoppa av tåget på perrongen i hässleholm och bli uppmött av jnågon från familjen, åka hem till de röda huset med vita knutar långt ut på landet och få världens största kram från julia o rebecka.. precis de fick jag göra tidigt i lördagsmorse.. precis de som jag behövde.. de blev massor av familjemys med mamma, torgny, systrar, pojkvän, mormor/morfar, kusin, hundar o katt.. mat, öl, fotboll, wii-bowling och akutenbesök.. men lika roligt de är som o hoppa av tåget är de sorglit och gå på de igen, se julia stå o gråta me sina stora bruna ögon är hjärtskärande.. de finns inget värre än att lämna henne.. att lämna familjen.. it sucks.. o de får mig att längta hem, att vilja flytta hemåt igen.. nu är jag i varje fall tillbaka i sthlm igen, blev bara en kortis i skåne, men ack så välbehövlig..

dagen har gått åt till att sova, fundera och kolla på dåliga tv-serier.. sen fundera jag ännu mer, o sen kom mattias hem o åt.. sen åkte han igen.. o nu kom han.. o satte sig i andra endan av vardagsrummet.. o knappar på sin dator.. ibland är vi galet sociala eller inte, men ibland är de sjukt skönt att kunna umgås utan att umgås.. konstig? JAPP JAG VET!! o nu har de konstiga i mig fått för sig att de vill börja plugga, inte längre till undersköterska utan något inom ekonomi... frågan är om jag kan motivera mig tillräckligt för att börja?? kan någon hjälpa mig hitta motivationen för att göra de?? kanske inte just idag men gärna en annan dag..

nu ska jag bryta mitt nya nyttiga liv o äta något osunt o mindre bra för kroppen, för jag har ätit minimalt lite i en vecka tack vare alla dessa förbaskade blåsor o sår.. o för att jag själv tycker jag förtjänar de..

//M


Kommentarer
Postat av: jennie

Hello !!

Verkar som du hade en trevlig helg i skåne. Men tyvärr så gick inte fotbollen så bra, synd !



Kram

2009-10-14 @ 15:29:54
Postat av: Madde

ja de va toppen, synd bara att jag inte hade ytterligare någon dag så jag hunnit träffa fler.. fotbollen gick riktigt kasst!! kram

2009-10-14 @ 22:24:23
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: Sandra (den onåbara;)

Hej kusin!

Är inte alltid man har motivation, men då får man försöka se fram mot det som kommer efter den där studietiden... och högskolelivet är faktiskt underbart roligt mellan tentorna:)

2009-10-25 @ 22:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback