prestation på hög nivå!!


att som 16år bli påkörd av ett tåg, förlora båda benen samt en arm för att sedan ett par år senare bli 4:a gånger 2 på paralympics i simning de är stort. att ens en gång orka överleva.. men vilket leende den killen, Christoffer Lindhe hade när han klev upp på scenen i globen för att ta emot sportspeglens egna pris.. de är fräckt.. se glädjen i hans ögon, och i alla andra svenska idrottare med handikapp de ger mig ett leende på läpparna. för dom är så värda de. va dom gör, de dom presterar de är fan i mej de minst lika stort som alla andra idrottares.. men de är så dåligt att dom med handikapp inte får samma uppmärksamhet, eller pengar för vad dom gör. o kom för fan inte o skyll på att de inte finns pengar till att betala dom.. för de gör de, de såg jag idag.. över en miljard, EN MILJARD fick svensk idrott idag.. pengarna finns, dela upp dom rättvisare!! handikappade ler, betalar demesta själva, där kan vi snacka om glädje och kärlek till sin sport och det dom gör.. dom begär inga pengar och det tycker jag säger en hel del i sig själv!!

men missförstå mig inte, jag missunnar inte alla idrottare som är handikappsfria, för de dom gör är också stort.. o höga prestationer. men en aning bättre fördelning på uppmärksamhet och pengar hade inte skadat!!



till något helt annat..
idag när jag körde bud lyssna jag på RIX som vanligt.. alex på eftermiddan sa en rolig sak.. bloggkrig.. mellan blondinbella, carolina gynning o någon annan bloggbrud.. suck seriöst, allt för att få liiite mer uppmärksamhet? o som alex sa, ni behöver inte slåss om vem som är bäst förebild.. om jag hade haft barn nu, så hade jag inte velat att dom skulle ha någon av dom som förebild, !! .. kom igen när ni faktiskt har lite mer vettiga saker..


o stackars lilla sandra, numera stumpan va nästan mer död än levande idag på jobbet.. tyckte n-stan lite synd om henne när hon pimpla massa dricka o te för att helgen gjorde henne uttorkad.. o alla som druckit mycke nångång vet hur kissnödig man blir, så hon sprang upp o ner på min nystädade toa. o alla som varit på mitt jobb vet vilken jävla trappa vi har till toan, så sandra du är vältranad efter denna dagen=)))

nu ska jag sova, många jobbedagar kvar tills min ledighet

natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback