the show of x-mas without x-mas-songs

så va de verkligen.. the show of christmas 2008 bjöd på mycke show lite jul.. iaf enligt min mening.. blev lite besviken måste jag erkänna, för när jag hör ordet julshow förväntar jag mig en fullsprakad kväll me glitter, snö, gran, tomte, julklappar=) eller ja kanske inte riktigt men åtminstonde en truddelutt av jag såg mamma kyssa tomten, kanske en liten rudolf me röd näsa, de strålar en stjärna eller varför inte julen är här men de enda som jag kan kalla julsång va helga natt.. peter jöback sjöng visserligen den svenska verisionen av halleluja o den kan jag tänka mig räkna lite som julsång... men om jag ska gå tillbaka till showen så va den enda ganska bra.. marc levengood o björn kjellman va så jädrans härliga, ni som va där vet va jag pratar om=) marc´s skämt om att tomas Di Leva(som också deltog) ser ut som en levande julgran o är som jesus.. eller björns imitationer om flygkapteners välkomstfras på flygen som ändras beroende på vart man ska åka=) mycke underhållande!! amande jensen gjorde ett litet snabbt besök, så synd kära tina att du inte va me, för hon va fantastiskt bra.. men bäst utav alla va Peter Jöback. När han sjöng halleluja så rann mina ögon, jag blev helt stum i kroppen o armhåret gjorde ståendes ovationer.. de va magiskt, den mannen kan verkligen sjunga o verkligen beröra, fanns nog inte många kinder som va torra under hans 5 min.. tänk om nån sjöng så till mig..
övriga artister: jill johnsson, anderas johnsson, anders glenmark, gabriel fors, titiyo eller hur tusan de nu stavas..

idag har mormor o jag varit i handen.. gick i lite affärer, leta julklappar, köpte sötsugstabletter o käka pastasallad.. blev ett snabbt besök hos maria för en kopp kaffe..

gick hem handla, baka muffins eller cupcakes som blev smaskens=) gjorde goa varmamackor alá madde=) o me all denna mat o fika vi ätit så är jag mätt som en plätt o trött som en mört..


så najti najti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback